27 september 2009

Gårdagen vart inte helt som jag hade förväntat mig. Isabelle och jag åkte till Jennifer vid fem tiden, då vi kom dit fick vi mat som jennifer gjort, sedan så sa Jennifer att Johanna och Elin skulle komma. Dom kom precis då vi hade ätit klart, sedan efter ett tag bara rann det in folk, och det var ingen man visste vem det var :p. Alla började dricka och skulle på någon fest fast ingen visste vart. Det var tydligen fest överallt sa dom men ändå visste dom inte vart dom skulle. Jag och Isabelle var inte alls medveten om att dom skulle komma och att vi tydligen skulle på fest så vi sa att vi ville ha skjuts till bussen. Då fick vi skjuts av en kille som heter Simon, han körde som en idiot i kurvorna menmen, det var väl bara att åka med och se glad ut. Han lämnade av oss vid en busshållsplats i Sörberge, och sa att bussen kommer om 5 min, okej vad bra tänkte jag och Isabelle. Klockan gick förbi tjugo över åtta och ingen buss hade kommit. Vi stod och väntade i ungefär 40 min, sedan ringde jag Jennie som också skulle vara med oss fast hon skulle komma senare. Jag frågade när bussen gick därifrån vi var, och då sa hon att den gick fem i tio. Jag och Isabelle blev jue sjukt glada, verkligen. Vi visste inte vart vi var och vi visste inte vart vi skulle gå. Men efter ett bra tag kom det en buss som det stod ej i trafik på. Vi frågade han om det kom någon buss, men då sa han att det inte kom någon buss förns sent, också undrade han varför vi stod där, då sa vi att det var en kompis till oss som sa att bussen kom dit. Som tur var fick vi åka med han till timrå centrum, riktigt snällt. I timrå centrum kom Jennie på bussen, och innan hon hade kommit fram till bussen så sa chauffören, "jaha, är det dära morsan eller?", jag och Isabelle började då garva skit mycket också fick vi säga, "nej, det är våran kompis". Jag tror dock att han skämdes en hel del, också sa han "jaha, jag såg inte hon var jue så långt ifrån". Bussen fortsatte sedan från timrå centrum till navet. Där hoppade vi av och gick mot donken men det var dock stängt, så då gick vi vidare mot max istället. Vi åt äppelpaj och drack en milk shake, riktigt smarrigt! Vi satt där ett tag och pratade, sedan skulle vi vandra vidare mot navet för att Jennie skulle ta bussen hem. På vägen dit mötte vi Pontus Larsson, riktigt härligt att träffa han igen, det var jue ett tag sen sist. Vi stod och pratade med han i kanske 10 minuter sedan gick vi mot navet. Där släppte vi av Jennie vid bussen, också sedan tog jag och Isabelle njurunda bussen till kvissle sedan så hämtade hennes mamma och pappa oss där också skjutsade dom hem mig, väldigt snällt. När jag kom hem satt jag mig vid datorn och sedan la jag mig i sängen. Det var min kväll igår, riktigt konstig var den.

stort plus igår: buss chauffören, JENNIE och Isabelle :D

Idag blev jag väckt av mamma fem över ett, det var så himla skönt att sova ut. Vid fyra tiden ringde jag Julia och frågade henne om hon ville följa med ut på en promenad med Laban, och det ville jue hon såklart! :). Vi gick till mormor och morfar, och efter att vi kommit dit åkte vi hem till oss för att mormor och morfar skulle äta här, och ja nu har vi nyss ätit middag och nu sitter jag här och skriver. Julia ringer väl snart, ska alltså tillbringa min kväll med henne, :) det blir bland annat, ensam mamma söker :)

/ c


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0